Der gemeinnützige Verein von Freiwilligen hat es sich zum Ziel gemacht, das Erbe der französisch-libanesischen Filmemacherin Jocelyne Saab (1948-2019) ausfindig zu machen, zu restaurieren und zu verbreiten. Das schließt nie zuvor gesehene Bilder und Reden mit ein. Als anerkannte Pionierin des libanesischen Kinos gründete Saab das Cultural Resistance International Film Festival of Lebanon, das sich auf die Benachteiligten und Nichtprivilegierten konzentriert, auf Vertriebene, auf im Exil lebende Kämpfer:innen, auf Städte im Krieg und auf eine Vierte Welt ohne Stimme. Ihre Arbeit basiert auf einem Bewusstsein für die Aktionen und Bilder, die erforderlich sind, um (historischer) Gewalt entgegenzuwirken. Zwölf Dokumentarfilme, die während des libanesischen Bürgerkriegs (1974-1982) entstanden, wurden bisher restauriert. Neben der Zugänglichmachung von Saabs Filmen und Werken in ihrer Originalfassung digitalisiert der Verein auch ihr Papierarchiv, das online gestellt wird, bevor die Originale in der Cinémathèque Française archiviert werden.


Madrilinear Oral Archive

Sentimental Punk – Hands-On!

With Hasan in Gaza

The Giannozzo Archive Project


This Soil, That Soil

Journey Again: On the Trail of Migration and Belonging

Dad’s Sake Box

Playing Our Politics: Theatrical Archives and Social Movements in Peru

Drawn to Ritual Articles, For the Time Being

Friendship, Solidarity and Politics in Times of Crisis

The Cemeteries of Kimsesiz, Turkey

No One Bears Witness for the Witness: Testimonies of the Ngiba Language

Un-Silencing!

Notes on an Impossible Chronicle

Time for Friendship


A Manual for Imaginative Justice

Queer Unschool South Asia

Sentiers (Archives du Rif)

PODIUM (You Have Three Minutes)


Mundo Sabana

Morgenkreis (Morning Circle)


Autobiographical Stop-Motion Workshop for Women with Incarcerated Family Members

Non-Aligned Feminist Friendships


Manifested Dreams — Camp of the Exploited

Transterritorios: Laboratorio nómade de prácticas radiofónicas

Kwibuka, or How We Remember the Ending of Time

Bar Talks: An Online Queer Talk Show

Freedom Trap

Mental State of Time: Mobile Self-empowerment Workshops and Poster Action

D E S A C T A: A Cine-ritual for Re-enchanting the Earth’s Resources

The Kiewa River Sound Map


Gündem


Body in Transit


From Underground to the Ground: Voices of Miners


Photo Archive of Korean Shrines and Shamans

Lengger-Gallogallina: A Transoceanic, Anticolonial Ritual for Ancestral Corpodivinities

Dances and Songs of the Forest – Field Research on Forest Knowledge –

Wandering Eye

Technostalgia Series

Scores for Attunement


-ov(a) -ev(a) -in(a)

Xiuhamatilizmatl: A Malacachtepec Momozco/Milpa Alta Herbarium


If Only

Doubt, Ufos and unpopular Archives




Museo Afroviviente




Ganga

Ain't No Party Here




The School of Lost Knowledges

How to Turn a Body Inside Out



Face of the Motherland

Quem deu nome à Terra

War and Peace



Memoria Máquina

We Hid Everything Important

Via Verso



Beyond Wishful Thinking


Deterioration of Memory

My House Is a Magic Tree


Ost-östlicher Divan: Divarha/Duvarlar


The Library of Black Levity


Gèlèdé

Chris-sis: Inaccessible Files 00BC-Forever II

Holding Rivers, Becoming Mountains

Eure Wege im Unland




Institute for Post-Nationalist Technological Consciousness


I Don’t Want to Be Just a Memory

too cool to burn

Chattering of Teeth

The Singing Telegraph

Orikis

The Non-Aligned Zagreb



As Loud as Daylight

Vestige

From Body to Body


Monuments rapatriables, monuments rapatriés

We Have Always Lived in the End Times
